Klachten en retouren

Bij Hifidelity schenken we veel aandacht aan je bestelling, maar natuurlijk kan er ook bij ons wat verkeerd gaan. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een product defect wordt aangeleverd. Ook kan het zo zijn dat je achteraf toch af wil zien van een aankoop binnen onze webwinkel. We lossen dit graag snel met je op!

Suggesties en klachten

Heb je een suggestie of klacht? Laat het ons weten. Wij geloven in dialoog en goede service. Wanneer je de klantenservice een e-mail stuurt, ontvang je binnen twee werkdagen een reactie. Bij een klacht ontvang je binnen vijf werkdagen uitsluitsel.

Defecten en garantie

Wanneer je problemen ondervindt met een bij ons aangekocht product, kun je natuurlijk rekenen op goede service. In de meeste gevallen worden producten die nog onder de fabrieksgarantie vallen gerepareerd door onze leverancier. De fabrieksgarantie is in de regel minimaal twee jaar, voor nieuwe producten. Waneer een product na aankoop gebreken vertoont, is het onze verantwoordelijkheid dit voor je op te lossen. Neem bij problemen daarom altijd contact met ons op.

Als een pakket beschadigd wordt afgeleverd en het product is beschadigd, neem dan z.s.m. contact met ons op.

Hifidelity staat er voor in dat de aangeboden producten /of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Procedure
Wanneer je aanspraak wil maken op de garantie, neem je contact op met onze klantenservice (bij voorkeur over e-mail). Voor een snelle afhandeling raden je we aan ook het factuurnummer van de bestelling te vermelden.

Retouren

Toch niet zo blij met je aankoop? Producten die je bestelt bij Hifidelity kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd, mits het product onbeschadigd is en vrij is van (intensieve) gebruikssporen. Dit is de zogenoemde ‘afkoelperiode’; de periode waarin je het product kunt terugsturen, mits deze niet in de lijst uitzonderingen staat met producten die we niet terug kunnen nemen (zie onderaan deze pagina).

Wanneer je een product wil retourneren betaal je wel de gerelateerde verzendkosten, dit is wettelijk zo geregeld.

Procedure
Voor het retourneren van een product gelden de volgende stappen:

1)    Meld de retournering bij onze klantenservice
2)    Je ontvangt dan een retournummer en adres
3)    Stuur het product naar het aangegeven adres onder vermelding van het retournummer
4)    Nadat wij het product hebben ontvangen krijg je een e-mail bevestiging
5)    Binnen 30 dagen wordt het aankoopbedrag teruggestort

Uitzonderingen
Sommige producten kunnen we niet terug nemen. Dit zijn bijvoorbeeld producten die in sterk onderhevig zijn aan slijtage of producten die op maat gemaakt zijn. Hieronder staan de soorten producten die we niet retour kunnen nemen.

  • Hoofdtelefoons, headsets, oordopjes en direct aanverwante artikelen als de originele verpakking geopend is
  • Pickup/platenspeler naalden en vloeistoffen (zoals reinigingsmiddelen)
  • (Zwaar) beschadigde of vergaand incomplete producten
  • Op maat gemaakte producten (zoals kabels)
  • Ingewisselde cadeau- of tegoedbonnen